16 januari 2011

Tijdschrift: Record Collector 384

Ik heb volgens mij nog nooit een uitgave van Record Collector bekeken, terwijl het Britse tijdschrift inmiddels 384 nummers mee gaat en bij kenners c.q. liefhebbers hoog staat aangeschreven. Het tijdschrift leek me vooral interessant voor een ieder die wil weten of er op zolder nog een lp staat die veel geld waard is, maar Record Collector blijkt veel meer dan dat. Het eerste nummer van 2011 bevat een aantal verrassende jaarlijstjes (met platen die je bijna nergens anders tegen komt), bevat mooie artikelen over vergeten bands (The Cortinas, Argent, Half Man Half Biscuit), recenseert stapels recente maar minder gangbare cd's, DVD's en boeken en besteed natuurlijk aandacht aan de zeldzame lp's, cd's en memorabilia die je hopelijk op zolder hebt liggen. Naar de obscure maar momenteel gewoon verkrijgbare cd van Lisa Miller (de beste psych-pop plaat ooit?) ga ik direct op zoek en zo ben ik in de Record Collector nog wel meer interessante dingen tegen gekomen. Onverwacht veel leesplezier derhalve in een tijdschrift dat ik vanaf nu regelmatig ga lezen. Erwin Zijleman

Record Collector 384 is hier te bestellen