22 februari 2011

Tijdschrift: Rock Sound 145

Het tijdschrift Rock Sound richt zich op rockmuziek in de breedste zin van het woord, maar heeft een duidelijke voorkeur voor alternatieve en wat minder grote bands. Het tijdschrift is wat dunner dan de meeste andere muziektijdschriften, maar heeft vanwege de vele korte artikelen en de aandacht voor minder bekende bands toch veel te bieden. Hoewel de genres die in het tijdschrift worden bespreken niet direct mijn favoriete genres zijn, heeft issue 145 van Rock Sound me toch een aantal interessante luistertips opgeleverd, waaronder de poppunk van VersaEmerge en de art-rock van The Joy Formidable; bands die ik nog in geen enkel ander muziektijdschrift ben tegengekomen.Dat het tijdschrift verstand heeft van rockmuziek blijkt wel uit de reviews, waarin Rock Sounds gewoon cijfers uitdeelt, wel zo handig eerlijk gezegd. Welke platen scoren een 9? Arbouretum, PJ Harvey en The Joy Formidable. Twee van mijn favoriete platen van het moment en de derde heeft mijn interesse gewekt, door Rock Sound. Erwin Zijleman

Rock Sound 145 kan hier worden besteld