27 maart 2011

Tijdschrift: Record Collector 386

Sinds mijn eerste kennismaking met het tijdschrift Record Collector weet ik dat het veel meer is dan een tijdschrift voor de echte verzamelaar. Ik heb issue 386 dan ook gelezen met heel wat minder vooroordelen, wat nog meer leesplezier heeft opgeleverd. In de waarde van de zeldzame platen die ik waarschijnlijk toch niet in huis heb ben ik nog steeds niet geïnteresseerd, maar ook voor de muziekliefhebber die niet op zoek is naar de goudmijn in de platenkast of juist die ene zeldzame persing, heeft Record Collector ook deze maand veel te bieden. Zo is er een prachtig verhaal over het tot stand komen van het debuut van Tim Buckley, is er een mooi verhaal over Gary U.S. Bonds, is er een lange boekbespreking van de nieuwe biografie van Syd Barrett en zijn er flink wat recensies van vergeten parels en mooie reissues, maar worden ook de nieuwe krenten uit de pop niet vergeten. Verplichte kost voor de verzamelaars derhalve, maar ook de gemiddelde muziekliefhebber kan hier prima mee uit de voeten. Erwin Zijleman

Record Collector 386 kan hier worden besteld