10 juli 2024

Too good to be forgotten: Blair Borax

Het maken van een lijstje met de beste albums van 2024 bewaar ik voor het einde van het jaar, dus Kacey, Taylor, Billie, Beth, Faye en Arooj komen later, maar halverwege het jaar vraag ik wel aandacht voor een aantal albums die ik hoog heb zitten, maar die wel wat weer aandacht hadden verdiend. Onder het mom 'too good to be forgotten' vandaag aandacht voor Tender Lately van Blair Borax.


Blair Borax is een van de vele singer-songwriters die deze week de aandacht probeert te trekken met een nieuw album en slaagt daar wat mij betreft glansrijk in dankzij een aangenaam geluid en een opvallende stem
Ik was eigenlijk direct bij eerste beluistering zeer gecharmeerd van Tender Lately, het tweede album van de uit Portland, Oregon, afkomstige singer-songwriter Blair Borax. In eerste instantie niet door de lekker in het gehoor liggende songs met invloeden uit de folk, jazz en pop en ook niet door het zeer smaakvolle en warm klinkende geluid op het album. Het was immers vooral de stem van Blair Borax die mijn aandacht trok. Het is een stem die niet iedereen als mooi zal bestempelen, maar het is wel een stem die iets met je doet en ook blijft doen. Tender Lately sprong er daarom in het aanbod van deze week makkelijk uit voor mij en verdient echt veel meer aandacht dan het album tot nu toe krijgt.

Lees de hele recensie en beluister het album hier: